HTML

Pátfalvai korrajz

Apátfalva község korrajza. Célom elsősorban az itt élő emberek szemével láttatni a falut. A minden napok történései hogyan határozzák meg a jövőt. Miben rejlik a továbblépés lehetősége. Van-e erre akarat? Vannak-e akik ezért tennének? Vagy bízzuk arra a néhány emberre akik eddig is hajlandóak voltak akár áldozatokra is? Vannak akikről tudunk, vannak akiket meg kell találni!

Apátfalvi képek

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

"Black Bull Pub & Restaurant - Apátfalva

2008.10.26. 23:39 :: andreas

Új étterem nyílik Apátfalván: "Fekete Bika Étterem" néven

2008.október 30-a nevezetes dátum lesz a falu újkori történetében. Hosszú idő után nem bezár - hanem kinyit egy szórakozóhely. Új színfolt az igényesen kialakított vendéglátóhely, amely elsősorban a fiatalokat célozza meg. Az étterem azonban egyaránt alkalmas ebéddel ill. vacsorával egybekötött üzleti megbeszélések lebonyolítására, családi események megrendezésére. A határ közelsége miatt akár nemzetközi találkozók helyszíne is lehet. 

Bepillantást nyertem az üzlet  földrajzi elhelyezkedésére vonatkozó utalására és tervezett bevezetőjébe :

" "Apátfalva a Viharsarok déli, földrajzilag a Békés-Csanád-i löszháthoz, a mezőgazdasági termelés egyik legalkalmasabb vidékéhez tartozik. A múltban a régi Csanád megyében, a jelenlegi Magyarcsanád helyén feküdt. Ma Csongrád megye déli részén, a Maros folyó jobb partján, Makótól keletre, tíz kilométer távolságra fekszik s a 43-as főközlekedési út szeli ketté. Apátfalva már Szent István király korában is lakott terület volt. 1332-ben templommal és lelkésszel rendelkezett. Az első írásos emlék 1334-ből való, mely "Pothfalu"-nak említi. Egy 1447-ben kelt oklevélben a "Patfalva" nevet viseli. Az Apátfalva név eredete nem tisztázott, de a falu lakossága ma is a régi elnevezés szerint, "Pátfalvának" nevezi a mintegy 3500 lelket számláló, istenfélő, keményen dolgozó, vendégszerető emberek lakta községet."
A Fekete Bika Pub és Étterem Apátfalván a 43-as út mentén található.
A közel egy évig tartó felújítás során az étterem új egyedi külső és belső arculatot kapott. A betérő vendég hangulatos, igényes környezetben választhat ét- és itallapunkról. A hagyományos és magyaros ízeken kivül az inyencek is kedvükre csemegézhetnek kínálatunkból.
A kellemesen elköltött ebéd vagy vacsora reményeink szerint olyan maradandó gasztronómiai élményt nyújt, hogy jellemző lesz a visszatérő vendég nálunk.""

 

 Az étterem bejárata -esti fényben.

1 komment

Címkék: hírek vállalkozó zölleiné takács anna

A bejegyzés trackback címe:

https://patfalvaikorrajz.blog.hu/api/trackback/id/tr32733515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.o.v.i.e.t 2009.02.15. 22:49:52

de meg még hogy mennyire jó étterem. teljesen véletlenül találtam rá, kértem enni, adtak, fizettem.. ez így semmit nem jelent?
akkor mondom még egyszer.
kértem enni jelentése: ételt kértem. finomat, kiadósat.
kaptam jelentése: azt adtak, amit kértem. finomat, kiadósat. elém tették tisztességesen és gyorsan. és kedvesen.
fizettem.. jelentése: nem került sokba. csak fizettem érte. nem ráfizettem, nem túlfizettem, csak fizettem.
majd még megyek, ha arra járok. addig is jó szívvel gondolok a helyre és vendéglátóimra
süti beállítások módosítása