HTML

Pátfalvai korrajz

Apátfalva község korrajza. Célom elsősorban az itt élő emberek szemével láttatni a falut. A minden napok történései hogyan határozzák meg a jövőt. Miben rejlik a továbblépés lehetősége. Van-e erre akarat? Vannak-e akik ezért tennének? Vagy bízzuk arra a néhány emberre akik eddig is hajlandóak voltak akár áldozatokra is? Vannak akikről tudunk, vannak akiket meg kell találni!

Apátfalvi képek

Utolsó kommentek

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Jelzőlámpa Apátfalván

2008.11.01. 18:54 :: andreas

 Megkezdődtek a 43-ast érintő közlekedésbiztonsági beruházások

 Novemberben már jelzőlámpa segíti a gyalogosokat Apátfalván

  
2007-ben nyert Apátfalva a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által az egy és kétszámjegyű főutak átkelési szakaszain közlekedésbiztonsági fejlesztéseire kiírt pályázaton. A közel 12 millió forintos fejlesztés kivitelezési szakaszba érkezett, a 43-as főközlekedési úton először Apátfalván.
 
2006-tól, Románia és Bulgária Európai Unióhoz történő csatlakozása óta ugrásszerűen, drasztikusan megnőtt a 43-as főút forgalma. Ez lehetetlen helyzetbe hozta a főút által kettészelt településeket Szegedtől Nagylakig. A rendkívül magas forgalom, köztük a napi kétezer kamion szinte elviselhetetlenné tette az út két oldalán élő mintegy 50000 ember mindennapi életét. Az úton való átkelés, felhajtás, lehajtás életveszélyessé vált, a főút menti házak kritikus zaj, rezgés, porszennyezésnek vannak kitéve, jelentősen rontva ezzel az itt élők életminőségét.
A forgalom lassítására, a balesetveszély elhárítására Apátfalván több intézkedést vezettek be 2007-ben, melynek során radaros sebességmérő, kommunikációs eszközt telepítettek a 43-as Makó felőli bevezető szakaszán, és a forgalombiztonsági szempontból legkritikusabb szakaszon polgárőrök segítették az átkelésben a gyalogosokat. Emellett a 43-as Főközlekedési Út Területfejlesztési Önkormányzati Társulás képviseletében Apátfalva Község polgármestere, Varga Péter és Dr. Buzás Péter, a térség országgyűlési képviselője folyamatosan igyekezett a figyelem középpontjában tartani az út okozta problémákat, ezzel megoldásra ösztönözni a döntéshozókat, az állami közút kezelőjét. Ennek eredményeként a Közlekedési tárca 2007-ben megnyitott egy 500 milliós pályázati alapot, melyre a 43-as menti települések szinte kivétel nélkül pályáztak – sikeresen.
Apátfalván két új forgalombiztonsági berendezéssel biztosított gyalogátkelőhely, valamint egy nyomógombos jelzőlámpával biztosított gyalogos-átkelőhely fejlesztése, kivitelezési munkálatai kezdődtek meg a múlt héten a járdakapcsolat kiépítésével. A munkálatokat végző vállalkozás szerint novemberben már üzembe helyezik az apátfalvi berendezéseket.
Ezzel azonban véglegesen nem oldódnak meg Apátfalva 43-as főút okozta problémái, hiszen az M43-as Makóig történő elkészültével Apátfalva, Magyarcsanád, Nagylak közlekedésbiztonsági helyzete még súlyosabbá válik. Ezért a belterületi kerékpárút megvalósítása után Apátfalva tovább pályázik Makóval közösen külterületi kerékpárút megvalósítására, valamint felújítja, ezáltal biztonságosabbá teszi a 43-as mentén lévő összesen 6 buszmegállót is 2009-ben.
 
 
Apátfalva, 2008. október 27.
 
Varga Péter

Szólj hozzá!

Címkék: hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://patfalvaikorrajz.blog.hu/api/trackback/id/tr15744247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.