HTML

Pátfalvai korrajz

Apátfalva község korrajza. Célom elsősorban az itt élő emberek szemével láttatni a falut. A minden napok történései hogyan határozzák meg a jövőt. Miben rejlik a továbblépés lehetősége. Van-e erre akarat? Vannak-e akik ezért tennének? Vagy bízzuk arra a néhány emberre akik eddig is hajlandóak voltak akár áldozatokra is? Vannak akikről tudunk, vannak akiket meg kell találni!

Apátfalvi képek

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

"Nem vesztettem el a lendületet" I. - Varga Péter polgármester

2007.11.27. 15:24 :: andreas

A Varga Péter polgármester úrral készült beszélgetésben a kérdések megfogalmazásánál az a cél vezetett, hogy ha nem is teljes, de minél átfogóbb tájékoztatást tudjunk adni. A polgármesterről, céljairól, megvalósíthatóságukról. A kimerítő válaszokból teljesebb képet kapunk a község életéről, és a fejlődés érdekében szükséges lépésekről. A beszélgetést nem zárjuk le, témakörönként  folytatjuk – már csak a kapcsolat élőn tartása  érdekében is.
 
 
- Engedj meg egy személyesnek tűnő kérdést. Az elmúlt évi választáson lettél Apátfalva polgármestere. Mi indított Téged arra, hogy indulj a polgármesteri pozícióért?
 
A történet – ha egyáltalán van – sokkal messzebbről indul, mint a 2006-os választás. Szegeden a középiskola után rögtön egy alapítványnál helyezkedtem el, amely többek között pályázatokból tartotta fönn tevékenységeit. Ott tanultam meg a pályázatírás alapjait. Ekkor fertőződtem meg végérvényesen a szemlélettel, aminek a lényege, hogy mindig kell egy cél, amit el kell érni, természetesen ehhez partnerek kellenek, így együtt dolgozol másokkal. Olyan dolgokat szerettem volna elérni, amelyek jók a közösségnek, a közösségen keresztül pedig az egyénnek. Az élet aztán messze sodort ettől az alapítványtól, mert hazaköltöztem Apátfalvára, itt az önkormányzatnál kezdtem dolgozni mint polgári szolgálatos, pályázatokat írtam, a Pátfalváért Egyesület, a PEREC Apátfalvi Fiatalok Köre, az Apátfalvi Polgárőr Egyesület születésénél „bábáskodtam”, az egyesületek tevékenységéből kivettem a részem. Ezek, mint minden civil szervezet, valamilyen részterület gondjainak megoldását vállalja föl: ifjúság, bűnmegelőzés, településfejlesztés, kulturális tevékenységek. Ezeken a területeken belül csak nagyon szűk mozgástér van, nem lehet teljes körű megoldásokat kínálni. A civil szervezeti keretek szűkössége adott lökést, hogy önkormányzati képviselő legyek, de ezt is kevésnek éreztem a célok eléréséhez. Ezért ha komolyan gondolom, hogy Apátfalva többre hivatott, több lehetőség rejlik benne, mint amit eddig elért, akkor indulnom kellett polgármesternek, mert csak így bizonyíthatom be. Nagyon örülök, hogy végigjártam ezt az utat, mert nagyon sok tapasztalatot szereztem, sok ember különböző véleményét ismerhettem meg. Nagyon fontos volt számomra, hogy megtapasztalhattam: a hegycsúcshoz nem csak egy ösvény vezet.
 
- Miután ezt elérted, mi az, amit „véghez” szeretnél vinni?
 
Egy kis pontosítás: a most általam betöltött funkció nem cél, hanem eszköz. A kezembe került egy olyan eszköz, amit ha jól használok, alkalmas lehet arra, hogy Apátfalván nagyobb lehessen a rend, új buszmegállókban várjuk a buszt , kevesebb legyen a földes utca, kikerüljenek az utcanév táblák az utcasarkokra, biztonságosabb legyen a 43-as úton való átkelés, egyáltalán, apróbb és nagyobb dolgokat végrehajtani, amivel egy jobban élhető települést működtetünk.
 

Szólj hozzá!

Címkék: varga péter polgármester

A bejegyzés trackback címe:

https://patfalvaikorrajz.blog.hu/api/trackback/id/tr11244391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása